Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2008

Τελικά έχουμε δύναμη...!!

Επαναδημοσίευση της ΒΙΟΖΩ για φτηνό γάλα μετά από τις 2 πρώτες μέρες επιτυχούς μποϋκοτάζ!!!

ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ ΓΙΑ ΠΡΟΣΙΤΟ ΓΑΛΑ

Μεγάλη απήχηση είχε η πρωτοβουλία των 18 Ενώσεων Καταναλωτών και της
Πανελλήνιας Ομοσπονδίας «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ», που κάλεσαν τους καταναλωτές να
μην αγοράσουν φρέσκο (παστεριωμένο) γάλα από 9 - 14 Ιουνίου 2008, με
τιμή λίτρου πάνω από 1 ευρώ (δείτε την ανακοίνωση πατώντας εδώ).
Θεωρείται δεδομένη η μεγάλη επιτυχία στο μποϋκοτάζ.

Διευκρινίσεις, που κρίνονται απαραίτητες:

. Το μποϋκοτάζ αυτό δεν ισχύει για τα βιολογικά γάλατα, που
έχουν διαφορετικό κοστολόγιο. Ισχύει μόνον για τα συμβατικά γάλατα.

. Υπάρχει φρέσκο (παστεριωμένο) γάλα με τιμή κάτω από 1 ευρώ σε
πολλούς φούρνους και σε αρκετά καταστήματα (mini & super markets).

. Επειδή το φτηνό γάλα χρειάζεται για τους νέους, καλούμε τις
μεγάλες ηλικίες να μην καταναλώσουν φρέσκο (παστεριωμένο) γάλα αυτή
την βδομάδα.



________________________________


Τα πρόστιμα μπαίνουν.

τα καρτέλ εξακολουθούν να κοστολογούν το γάλα. χρυσάφι

Φτάνει Πια!

Μπορεί η επιτροπή Ανταγωνισμού να επέβαλε πρόστιμα στις εταιρείες του
καρτέλ γάλακτος, όμως εκείνες σε μια επίδειξη ισχύος και θράσους
εξακολουθούν να προκαλούν. Αυτή τη φορά κάποιες δημιούργησαν
προπέτασμα καπνού μειώνοντας μερικά λεπτά του ευρώ την τιμή του λίτρου
γάλακτος διεκδικώντας παράσημο αγαθοεργίας.

.Πριν από αυτό βεβαίως είχαν αυξήσει δύο φορές την τιμή όλων των
γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τα ράφια με το γάλα δεν είναι. βιτρίνα κοσμηματοπωλείου!

Οι εταιρείες του καρτέλ ελέγχοντας την αγορά εξακολουθούν να αγοράζουν
κοψοχρονιά το γάλα από τους παραγωγούς, που είναι δέσμιοι συμβολαίων
δουλοπαροικίας και το χρεώνουν στον καταναλωτή σε τιμές που το
καθιστούν πια είδος πολυτελείας.

Από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα, όλα σχεδόν τα προϊόντα γάλακτος
ανατιμήθηκαν πολλές φορές.

Θα συνεχίζουν όσο δεν κατανοούμε την μεγάλη αγοραστική δύναμή μας.

Ας δώσουμε ένα καλό μάθημα στους κερδοσκοπους

Ήρθε η ώρα να μιλήσει και ο καταναλωτής.

Ας πετάξουμε έξω τα. χέρια του καρτέλ, που έχουν μπει στην τσέπη μας
και κάνουν «αφαίμαξη».

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ

Ας μην αγοράσουμε παστεριωμένο (φρέσκο) γάλα από αυτούς που πλουτίζουν
εις βάρος μας.

Απαιτούμε την συμμόρφωσή των εταιρειών του καρτέλ με το νόμο.
Απαιτούμε την παρέμβαση της Πολιτείας για την προστασία του καταναλωτή.
Παρεμβαίνουμε δυναμικά με το μόνο όπλο που έχουμε ενάντια στα μεγάλα
συμφέροντα.

Στις 9 με 14 Ιoυνίου 18 Ενώσεις Καταναλωτών και η Ομοσπονδία «Η
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» ενώνουν τις δυνάμεις τους και προτρέπουν ας μην αγοράσει
κανείς παστεριωμένο (φρέσκο) γάλα από 9 - 14 Ιουνίου 2008, με τιμή
πάνω από 1 ευρώ, για να μειωθεί άμεσα η τιμή στα γαλακτοκομικά. Ο
αγώνας θα συνεχιστεί και με τα άλλα προϊόντα αν δεν υπάρξει άμεσο
αποτέλεσμα. Ο αγώνας ενάντια στην ακρίβεια θα συνεχιστεί με κάθε μέσο.

Λέμε STOP στις εξοντωτικές ανατιμήσεις που έφτασαν ακόμα και το 12%
μέσα σε έναν χρόνο και απαιτούμε μείωση των τιμών για όλα τα
γαλακτοκομικά προϊόντα.

Στόχοι μας:

Άμεση μείωση της τιμής του γάλακτος.
Οροφή 100% στην τιμή του γάλακτος με βάση την τιμή αγοράς της πρώτης ύλης.
Καλύτερη τιμή στο γάλα στους παραγωγούς, για να μπορέσουν να
επιβιώσουν και να μας παρέχουν ποιοτικό γάλα.
Να σταματήσουν άμεσα οι ελληνοποιήσεις και οι αναμείξεις.
Να σταματήσει η χρήση μεταλλαγμένων ζωοτροφών.
Χτύπημα της ακρίβειας, που ροκανίζει τα εισοδήματα των εργαζομένων.
Ποιότητα και ασφάλεια στα καταναλωτικά αγαθά.
Μείωση των τιμών για όλα τα καταναλωτικά προϊόντα. Απαιτούμε «δίκαιο» εμπόριο.

Αθήνα 20 Μαΐου 2008

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΒΙΟΖΩ
________________________________


Γιατί καταργήθηκε η οροφή από την κερδοσκοπία στην αισχροκέρδεια;

Γιατί «νομιμοποιήθηκε» η αισχροκέρδεια;

Μέτρα κατά της ακρίβειας χωρίς χτύπημα της κερδοσκοπίας και πολύ
περισσότερο της αισχροκέρδειας μπορεί να έχουν αποτέλεσμα;

Ας πάρουν οι καταναλωτές την υπόθεση στα χέρια τους

ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ. Η λέξη μας θυμίζει έντονα την κατοχή του 1940-44. Για
να αγοράσεις ένα λίτρο γάλα το 1940 ήθελες 1 δραχμή και στην
απελευθέρωση το 1944 ένα εκατομμύριο δραχμές!

Οι Γερμανο-Ιταλοί κατακτητές έκλεβαν ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής
και στο εισόδημα του Ελληνικού πληθυσμού αντιστοιχούσε συνεχώς όλο και
μικρότερο μέρος των παραγόμενων αγαθών με αποτέλεσμα να αυξανόνται οι
τιμές τους. Την κατάσταση βέβαια επιδείνωσε και ο πόλεμος.

Το ίδιο συνεχίζεται μέχρι σήμερα με διαφορετικό τρόπο και βαθμό κάθε
φορά. Όμως η ουσία παραμένει. Με την άνοδο της ακρίβειας, αφαιμάζεται
καθημερινά το εισόδημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των καταναλωτών σε
όφελος των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, που αυξάνουν ανεξέλεγκτα τις
τιμές.

Στα χείλη μας έρχεται το μετακατοχικό τραγουδάκι «γιούπι γειά γεια»:

. «Κάθε μέρα ακριβαίνει το ψωμί (δις) κι ύστερα θα πέσει πείνα και θα
την περνάνε φίνα οι 'συμμάχοι' μας οι Αμερικανοί!» .

Σήμερα, παρά του ότι η παραγωγή των αγαθών έχει αυξηθεί ραγδαία, έχει
αυξηθεί παράλληλα και η διαφορά της αγοραστικής αξίας των εισοδημάτων
του πληθυσμού και της κάστας των πολύ πλουσίων. Η ακρίβεια είναι
καθοδηγούμενη και αποτέλεσμα της κερδοσκοπίας, για την αναδιανομή του
εισοδήματος των εργαζομένων καταναλωτών υπέρ των μεγάλων παγκόσμιων
εταιριών.

Γι' αυτό το λόγο, οι μεγάλες παγκόσμιες εταιρείες που ελέγχουν
σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα και την γεωργική παραγωγή των
μεταλλαγμένων (Μοσάντο κ.λπ.) αύξησαν πάνω από 50% τις τιμές των
παραγόμενων γεωργικών σπόρων, με την αφορμή την παραγωγή των
πρωτογενών φυτικών καυσίμων. Επίσης, αύξησαν τις τιμές των λιπασμάτων
και φυτοφαρμάκων πάνω από 100%.

Αν σκεφθούμε ότι η Μοσάντο είναι η εταιρεία, που ελέγχει σχεδόν το 90%
των μεταλλαγμένων σπόρων, οι βασικοί της μέτοχοι δε είναι οι
πετρελαιάδες και η χημική βιομηχανία των φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων,
τότε καταλαβαίνουμε γιατί αυξήθηκαν τόσο πολύ οι τιμές. Επίσης,
καταλαβαίνουμε γιατί αυξάνεται το πετρέλαιο, μια και θέλουν να το
αντικαταστήσουν με τα φυτοκαύσιμα, που τα ονομάζουν βιοκαύσιμα!

Η μαζική παραγωγή μεταλλαγμένων σπόρων ξεκίνησε από τους τρείς
βασικούς σπόρους, που περιέχουν πολύ λάδι και χρησιμοποιούνται για
φυτοκαύσιμα (σόγια, καλαμπόκι και ελαιοκράμβη).

Οι μεγάλες παγκόσμιες εταιρείες απευθύνονται στις μάζες των
καταναλωτών. Εκεί όπου η προσωπική προτίμηση, η ποιότητα και η τιμή
καθορίζονται με βάση τις προτιμήσεις της μάζας και κυρίως από τα
κερδοσκοπικά συμφέροντα των εταιρειών.

Έτσι, ο μικρομεσαίος γαλακτοπώλης, που γνωριζόταν με τους πελάτες και
που εξαρτούσε την τιμή του γάλακτος κυρίως από την αγορά της πρώτης
ύλης εξοντώθηκε. Επικράτησαν οι μεγάλες επιχειρήσεις με γιαούρτια
χωρίς πέτσα, αλλά με περισσότερη μη φυσική χημική επεξεργασία, με γάλα
ομογενοποιημένο και παστεριωμένο.

Κατόρθωσαν επίσης να πουν επίσημα με το νόμο το νέο επεξεργασμένο
γιαούρτι «ζωντανό» και το παστεριωμένο γάλα «φρέσκο»! Έχουμε δε την
πρωτιά σε ολόκληρη την Ευρώπη στην παραπλάνηση του καταναλωτή και στην
διαμόρφωση υπέρογκα υψηλής τιμής στο γάλα. Μας διαμόρφωσαν την ανάγκη
να είμαστε μόνοι και άγνωστοι μέσα στη μάζα, να τρώμε γάλα μέχρι τα 90
μας στην ποιότητα που θέλουν και σε υπέρογκες τιμές.

Θα συνεχίσουμε να είμαστε μάζα;

Ας αντισταθούμε, ας πάρουμε μέρος στην 6ήμερη αποχή (μποϋκοτάζ) από
την αγορά παστεριωμένου (φρέσκου) γάλακτος 9-14 Ιουνίου 2008.

Ας συσπειρωθούμε και ας συνεχίσουμε με κάθε μέσω την μάχη ενάντια στην
ακρίβεια με κάθε μέσο.

Ας αλλάξουμε το βουλιμικό καταναλωτικό ατομικό πρότυπο σε συλλογικό,
ανατρέχοντας στις επιτυχίες της παράδοσης.

Ας υποστηρίξουμε αγορές σε τοπική κλίμακα, από μικρούς ποιοτικούς
παραγωγούς της φυσικής είτε της βιολογικής γεωργίας, που γίνονται στα
πλαίσια του «δίκαιου» εμπορίου.

Αθήνα 6 Ιουνίου 2008

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΒΙΟΖΩ