ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΥΝ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ...
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Πολυεθνικές και εταιρική κοινωνική ευθύνη
Βλέπω το τελευταίο διάστημα συνέχεια μια διαφημιση μιας εταιρίας - κολλοσός που παράγει αναψυκτικά σε διεθνές επίπεδο. Μια εταιρία που είναι "χορηγός" του Αη Βασίλη, χριστουγέννων κλπ. Η διαφήμιση κάνει λόγο για την προσφορά της, μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σε διάφορες κοινωνικές δράσεις τύπου δενδροφύτευσης, προστασία των αδέσποτων και άλλων ευαίσθητων και εναλλακτικών δράσεων της καθημερινότητας μας. Είναι αλήθεια ότι οι πολυεθνικές και γενικότερα οι μεγάλες εταιρίες δαπανούν τεράστια ποσά στην κοινωνική τους προβολή μέσω προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μιας ευθύνης όμως που τελικά προορίζεται, όχι αντικειμενικά, αλλά παντελώς υποκειμενικά στην προσπάθεια της δικής τους εικόνας, άσχετα αν "ντύνεται" με ωραίες δράσεις και "προσφορές" στην κοινωνία. Τι γίνεται, αλήθεια με τους εργαζόμενούς της και τους μισθούς αυτών? με τις συνθήκες εργασίας? Η συγκεκριμένη πολυεθνική στην οποία αναφέρομεναι στην αρχή προχώρησε πρόσφατα σε κλείσιμο εργοστασίων, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της ΕΕ τη στιγμή που δαπανά υπέρογκα ποσά στη βελτίωση του ίματζ (χαριτωμένη λέξη)της μέσω χορηγιών και διαφήμισης αυτών των ίδιων των δράσεων στα ΜΜΕ.
Μήπως θα έπρεπε η βελτίωση του προσώπου της να ξεκινούσε από τα εσωτερικά της? Σαφώς και όχι γιατί τα κέρδη που αποκομίζουν από τις απολύσεις, τα κλείσίματα εργοστασίων και τις μειώσεις των μισθών είναι τεράστια και αυτή η καραμελίτσα της "εταιρικής κοινωνικής ευθύνης" είναι στάχτη στα μάτια!!
Ας αναλογιστούμε ως καταναλωτές (θες,δε θες είμαστε...) πως θα σταθούμε απέναντι σε τέτοιες πρακτικές.Πως θα αντιδρούμε στο εξής σε αυτήν την γελοιότητα που μας πλασάρουν ως "προσφορά στην κοινωνία", όταν από την πραγματική τους δράση κλείνουν σπίτια, αφήνουν οικογένειες χωρίς εισόδημα με μόνο στόχο την αύξηση των κερδών τους.